Laatste ronde collegejaar 22-23 voor marketingstudenten ROC Horizon College Alkmaar

Maandag 15 mei startte de laatste ronde van dit collegejaar met projecten voor MKB-ers voor de marketingstudenten van ROC Horizon College uit Alkmaar. Verschillende groepjes gaan aan de slag voor ondernemers om met een goed plan voor o.a. social media te komen, waar de ondernemers mee aan de slag kunnen. In deze eerste sessie gingen de studenten in gesprek met de ondernemers om de vraag of, beter gezegd opdracht, duidelijk te krijgen.

Docent Robert Bakker vertelt: “Door vragen te stellen en goed te luisteren naar “de klant” moet duidelijk worden wat hij wil. En dat is soms best moeilijk voor studenten, omdat zij met een andere blik naar de wereld kijken dan de klant. Het belangrijkste is om open te luisteren. Daar zijn deze opdrachten voor “echte” klanten heel geschikt voor.”

Ondernemer Richard Kaandorp van Shop106 Fashion uit Egmond aan Zee is een van de ondernemers die een marketingopdracht heeft voor de studenten. Op de vraag waarom hij meedoet, geeft hij aan:  “Ik heb een aantal jaar geleden met studenten al een opdracht gedaan. Ik heb de school nu weer benaderd en zij gaven aan dat Werkplaats Digitaal Ondernemen het loket is om opdrachten neer te leggen. Zo kwam ik hier terecht. Doordat studenten de wereld op een andere manier benaderen, kunnen zij mij helpen op manieren die ik zelf niet zou bedenken. Zij zijn veel beter op de hoogte van de mogelijkheden dan ik. “

Volgend schooljaar starten weer nieuwe groepen MBO -en HBO studenten met opdrachten voor ondernemers. Het aanmeldportaal voor die periode staat gedurende het jaar open voor diverse opdrachten op het gebied van Marketing, ICT oplossingen en Big Data.

Previous
Previous

Eerste workshop voor MKB ondernemers over Chat GPT goed ontvangen

Next
Next

Managementsysteem voor kinderopvang